Leaving on a jet plane

Kommer nog bli ganska sporadisk bloggning här de kommande veckorna. Tusen småsaker att göra. Men en liten update.

Igår köpte jag äntligen flygbiljetterna.
GBG – NYC 23 augusti 2011
NYC – GBG 21 maj 2012

Ska flyga med British Airways den här gången

Idag ska jag till banken och hämta ut ytterligare ett papper jag behöver för att söka visum. De går inte att beställa via telefonbanken så att de skickas hem till mig utan jag måste gå in på ett kontor och legitimera mig. Spännande att jag under samma samtal ändå kunde beställa nytt Visa-kort och fråga om uppgifter om mina privata konton.

Sedan ska jag även hinna med att ta ett par foton till visumet. Man kan ta själv, men kraven är så specifika och så många så jag är rädd att inte uppfylla dem. Är fotot fel kan man få avslag på sin visum-ansökan. Det har jag inte riktigt tidsmarginaler till att få, så efter jobbet ska jag till Expert!

Kvällen kommer tillbringas hos Andrea som bjuder på middag och vin i utbyte mot att jag trimmar hennes frisyr lite. Precis sånt utbyte som jag behöver nu. Ska bli kul att se henne!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Leaving on a jet plane

  1. Kajsa Höök skriver:

    Banksäkerhet…
    Kul att man kan skriva här!!! Hade jag inte en aaaaning om 🙂 P&K Mamsen

  2. sarahjohansson skriver:

    Ja, men den verkar vara lite si och så med om det går att göra det ena men inte det andra med samma typ av identifikationsmedel. Men har fått ut pappret från banken nu, ser ut som något ur en dator anno 1984. Får se vad ambassaden har att säga om det.

  3. Johanna skriver:

    Ahh, spannande!! Nu ar det inte langt kvar!! 🙂 Vart kommer du bo nanstans forresten?

    • sarahjohansson skriver:

      Jag vet! Har nog inte fattat det riktigt för jag är så uppslukad av alla praktiska detaljer (om man nu kan kalla visum för detalj :P).
      Det bekymret tänker jag ta tag i när jag är på plats. Får bo hos en kompis på upper west de första veckorna medan jag letar iaf.

Kommentera

