Mammahelg

Mamma kom hit och hälsade på i helgen. Det har varit en fullspäckad, men väldigt skön helg. Vi har ätit fantastisk middag med Anna, varit på Kvibergs marknad där mamma hittade lila soffor med bling som hon ville ha bild på åt sin väninna, suttit på Cafékrogen och inspekterat Ostindiefararen Götheborg, varit på Världskulturmuséet, ätit turkiskt, pimplat Sangria, varit uppe på Ramberget och lite annat smått och gott.

image
Blingsoffa
image
Blingsoffa med mamma i
image
Götheborg
image
Söta mamma i solen på Cafékrogen
image
Obama-kondomer?!
image
Utställningen Destination X på Världskulturmuséet. En utställning om resande, migration, turism och flyktingströmmar. Bland allt annat intressant på utställningen hade de anteckningsböcker där besökarna själva fick skriva ner reseminnen eller tankar om resande.
image
Utställningen Destination X på Världskulturmuséet
image
Tove kom över efter att mamma hade åkt på söndagen. Vi packade lite, tjötade lite och kollade ett avsnitt av The Wire. Bland mina grejer hittade hon mina solglasögon som jag bodde i under mina tidiga tonår, jag tyckte de var såååååå coola!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

