Studentbudget

Jag har varit lite fundersam över hur omställningen från att ha jobbat och gå tillbaka till studentekonomi ska gå. Så jag bestämde mig för en strategi: Jag är så idiotsnål som möjligt nu i början för att få in spartänket igen.

Så idag när jag var på väg till universitetet för att checka in på the Office of International Services (måste göras då de ska fylla i papper anknutna till mitt visum) och skulle beställa frukost så valde jag verkligen enklaste, enklaste. Minsta kaffet och en bagel med bara cream cheese, för ville man ha ett par tomatskivor i kostade det mer.

Strosade bort till kontoret som ligger i kvarteret bredvid universitetet, checkade in, fyllde i blanketter och frågade vart jag skulle vända mig för att betala min undervisningsavgift. På vägen från kontoret till själva universitetsbyggnaden gick jag förbi ett gatstånd och tänkte först köpa en flaska vatten. Trots att det är varmt och mitt enda vätskeintag för dagen varit kaffe ändrade jag mig och gick vidare. Kom till financial services och betalade min faktura.

Sparade 50 cent på bageln och 2 dollar på att inte köpa vattenflaskan. Drog sedan mitt kort för ett femsiffrigt belopp. Bra studentmatte där.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

