Dejt med Irene?

Borgmästare Bloomberg har gått ut med en obligatorisk evakuering av olika delar av New York, bland annat Battery Park allra längst ner på södra Manhattan. Jag var där med sightseeingbussen från universitetet idag och det var fullt med turister och försäljare.

Idag skiner solen, imorgon ska vi gå upp och handla för att bunkra upp inför husarresten under stormen. Vatten, mat, hand sanitizer osv behövs och sedan har de rekommenderat att man ska fylla upp sitt badkar med vatten så man har något att tvätta sig med. El, gas och vatten beräknas nämligen höra till rariteterna under helgen. Kollektivtrafiken stängs ner vid 12 imorgon och ska förhoppningsvis kunna öppnas igen på måndag.

Nog hade jag tänkt mig att New York skulle bli ett äventyr, men detta var kanske inte riktigt vad jag hade in mind…

Tack för oroliga sms och mail, ska ta det försiktigt!

Detta inlägg publicerades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dejt med Irene?

  1. Johanna skriver:

    Stay dry! Hade tankt aka in till city i helgen eftersom min kompis precis kom dit pa semester… stackarn, vilken tajming(!!) Men skippar det och aker in troligtvis pa tisdag istallet…:) Hoppas det inte blir too bad!

Lämna en kommentar