Turistande

Har fullt upp här, trots att saker och ting inte riktigt kommit igång än. I förmiddags var jag på en physical exam för min praktikplats. Sedan mötte jag upp med Jose för lunch. Lunch blev ground zero och promenad över Brooklyn Bridge, eller halvvägs i alla fall.

Brooklyn Bridge

Joselito

Kom just tillbaka till lägenheten och har antecknat två adresser uppe i Harlem. Ska möta upp Lilly om en kvart och åka och titta på rum. Ikväll landar Karla från Brasilien som till följd av ”orkanen” fick sin 10-timmarsresa ändrad till en 2-dygnsresa. Imorgon anländer Yuno från Holland och jag har orientation (förra gången var bara för internationella studenter, den här gången är det för mitt program). På torsdag börjar kurserna på universitetet och på fredag ska jag på intervju på min potentiella field placement. Hinner knappt reflektera över allt som händer då allt går i ett, men det enda jag inte älskar än så länge är bristen på tryck i duschen. Då är det ändå inte så illa hos Lilly, hon tipsade mig om att fråga ifall det finns vattnet på mornarna i lägenheterna uppe i Harlem. Då systemen är så föråldrade och många människor använder dem på samma gång så nås inte vissa lägenheter av vattnet. Tanken hade aldrig ens slagit mig att fråga. Man tänker ändå att hela hus i ett civiliserat land ska ha vatten i sina kranar.

Det här inlägget postades i Förälskelsefas. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Turistande

  1. andrea skriver:

    usa…ett civiliserat land? många delar kan nog inte räknas som det 🙂 spännande och eye-opening med händelser som med vattnet i harlem. jag älskar sånt!

Kommentera

