Hispanic?

När jag var i Brooklyn idag passade jag på att luncha med V. Eftersom han lider av diagnosen chronic lateness så stod jag utanför restaurangen i 20-30 minuter innan han dök upp. Medan jag väntade kom tre personer ur serveringspersonalen ut till mig. De kommer fram till mig och ber så mycket om ursäkt, men förklarar att de har en liten debatt angående mig. De skulle nu behöva svar på en fråga för att reda ut vem som har rätt. Okej, svarade jag, fråga på. Varpå den ena tjejen säger:
– Are you Hispanic?

När jag förvirrat svarade nej utbröt debatten igen medan jag stod framför dem. Killen säger att han hade såååå rätt i att jag inte var Hispanic. Tjejerna börjar då spekulera i vad jag kan vara. Jag avbryter deras livliga diskussion med att berätta att jag är från Sverige varpå killen börjar asgarva och den ena tjejen säger: I am so glad I didn’t bet any money against you!

Blond, blåa ögon och blek som ett spöke – Hispanic?!

Lunchen var väldigt trevlig och V skrattade gott åt ovanstående då han tycker jag är så vit att jag nästan är genomskinlig.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hispanic?

  1. Daniela Torres skriver:

    ha,ha,ha..fantastiskt! älskar dina inlägg! 🙂

  2. Lisa skriver:

    Riktigt så blek är du ju inte 🙂

Kommentera

