Resultatlös dag

För att få medical clearance på min praktikplats måste jag vaccineras mot vattkoppor. De har ej vaccinet på health centret på skolan. Så de rekommenderade att jag for till NY Health Department. Så imorse gick jag upp kl 8 och for dit (trots att jag kom hem vid 4 imorse).

De utför ej längre vaccinationer. Däremot hänvisade de mig till något av sina center i Brooklyn, Queens eller the Bronx. Så jag begav mig till Brooklyn och snurrade runt där ett tag innan jag hittade stället. Området där jag först irrade runt var nog inte ljusa flickor så vanligt för männen stannade mitt på gatan för att kommentera mina ögon och vissa av dem tvärvände och började promenera sida vid sida med mig. Härligt med sällskap när man är vilse!

Väl där visar det sig att jag behöver ett recept från en läkare för att de ska kunna ge något vaccin. Jag ringer health centret på universitetet igen och de lovar att genast faxa ett. Efter en halvtimme har fortfarande inget fax kommit så jag ringer upp. De försöker igen. Ytterligare en halvtimme senare ingen framgång. Nu ska jag till health centret på måndag för att hämta receptet och sedan åka ut till Brooklyn och förhoppningsvis få sprutan.

Och rummet jag skulle titta på idag var också en scam. De ville ha en avgift på 150 dollar i kontanter innan man ens fick se rummet som inte alls låg på det ställe de hade utannonserat.

Nej, nu är det helg!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Resultatlös dag

  1. Men vad tråkigt med alla rum.. vi har varit med om samma saker dock. Craigslist är en gryta av idioter

  2. Men nej, ar det verkligen sa mycket scams? Ska flytta till NY i januari och har smakikat lite pa craigslist for att fa en bild av hur marknaden ser ut… kanns inte sa lovande langre.

Kommentera

