Bitterhetsutbrott

Ikväll är jag inte på mitt soligaste humör.

Praktiken är tokrörig. Har knappt sett min handledare, men redan börjat träffa patienter utan att veta vad mitt uppdrag är, vilket mandat jag har, vilken typ av problem vi går in i et cetera. Första veckan brukar man väl ändå få någon form av introduktion, men icke. Imorrn har jag dock min första handledning med henne på tu man hand, så har skrivit en lång lista med frågor nu.

Vi har sjukt mycket uppgifter i skolan den här veckan, en hög med assignments, ett par hundra sidor att läsa, två uppsatser och summering av några artiklar. Varför överdriva antalet uppgifter samma vecka som studenterna går ut på praktik och kommer vara överväldigade av alla nya intryck kan man ju fråga sig.

Det här stället blir skabbigare by the minute. Jag undrar om de hade använt en sådan insektsdödarbomb när jag kom på visning, för då såg jag en fluga och inget annat. Inatt när jag gick upp och skulle gå på toa satt det en stor kackerlacka på toalettsitsen och tre stycken centimeterlånga, röda konstiga insekter som jag inte har en aning om vad det var på väggen. Detta är de äckliga krypen, sedan finns ett överflöd av små saker som ser ut som korsning mellan tvestjärtar och bananflugor. M.Å.S.T.E. härifrån.

Stället jag var och tittade på igår var jättefräscht! Det hade räknats som rent enligt svensk standard så jag blev helt lyrisk när jag klev in. Detta trots att tjejen som har lägenheten hade en väluppfostrad hund (toksöt hund!). Inte ett hårstrå. Jag har anmält mig som intresserad, men det var tre andra personer som skulle dit på visning också varav två tydligen hade jobb (folk med inkomst hamnar ju automatiskt högre upp på listan, det förstår jag med). Efter att ha varit där var det mer deprimerande än vanligt att komma hem hit.

Har skickat ut ett gäng mail ikväll till folk på CL. Känner inte att jag kan be Lilly om att få bo där igen. Hon är jättesnäll, men vi kände inte varann jätteväl innan jag kom och jag fick bo där gratis i nästan fyra veckor så vill inte att hon ska känna sig utnyttjad.

Nej, nu ska jag försöka skriva klart uppsatsen jag håller på med och sedan ta en dusch i äckelbadrummet och gråta en skvätt över skabbigheten!

Less.

Tjurskalle!

OMFG! Timingen är ofattbar, det sprang just en mus över mitt golv!

Det här inlägget postades i Reflektioner. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bitterhetsutbrott

  1. Paola skriver:

    Oh hej ja fy farao as äckligt!!!
    Vad roligt du är också svensk o dansar salsa!!! 😀 Hur går det med flytten till nyc??? Är du i Nyc nu?? 🙂

  2. men guuud!!! vem är ägaren till lägenheten nu? det är fasiken oacceptabelt!

  3. Kajsa Höök skriver:

    Hualigen vilket ställe 😦 Och rörigt på praktiken… det verkar rörigt på alla fronter just nu men det kommer att ordna sig till slut ska du se.
    Såg att Deja ojade sig över musen… och så kom förslaget på att du skulle skaffa katt… Ja då lär du inte se henne alls ;-)))))

    Kramar från mamsen 🙂

    • sarahjohansson skriver:

      Väldigt rörigt ja, men ska försöka bena ut det lite i taget!

      Haha, nej, insekter, möss och katter skulle nog garantera att jag inte ser röken av henne de kommande två åren. 😛
      Kram!

Kommentera

