Glas-kross-spackel?

Är på bättre humör idag även om jag nu är så övertrött så jag känner mig lite lätt lipig ändå.

Handledningen klargjorde en del (inte så mycket som var önskvärt, men tillräckligt för att lösa upp den där knuten i magen som oklarheter på en ny arbetsplats alltid ger mig). Jag gick därifrån med en känsla av att det kommer bli bättre inom överskådlig framtid.

Jag köpte egna lakan och en kudde igår så jag sov betydligt bättre inatt. Dessutom gick äntligen elementet igång så jag kunde knäppa upp den långärmade jag sovit i sedan jag flyttade in.

På jobbet frågade jag om tips på vart man köper anti-insektsmedel (radar??) här varpå jag fick en lång härlig utläggning från en av cheferna om hennes vidriga erfarenheter samt tips på hur man med hjälp av spackel blandat med krossat glas kan hålla dem ute trots att de äter sig igenom betong. Kändes skönt att få bekräftat att jag inte bara haft otur utan att bostadsstandarden här är HELT annorlunda.

Jag är nöjd med uppsatsen jag skrev igår, både språkmässigt och teoretiskt. Jag blev ännu mer nöjd när jag upptäckte att den andra uppsatsen inte skulle lämnas in imorgon utan om en vecka.

Blev gråtfärdig när jag fick svar från tjejen vars ställe jag var och kollade på i måndags. Hon tog en av de andra sökanden av anledningen att hon skulle vara i landet en begränsad tid (4 månader) vilket helt gick emot vad som stod i annonsen där de ville att det skulle vara longterm. Men blev uppmuntrad när jag fick mail för en stund sedan från två tjejer i vad som verkar vara en fräsch lägenhet i samma område där de skrev ”Finally somebody who sounds exactly what we are looking for! :)”. Får se vad som händer, ska på visning hos dem på söndag i alla fall.

Tänkte skriva ett kort inlägg men blev en långrandig uppdatering. Vet att jag är kass på bilder, men den dagen jag hittar någon annanstans att bo ska jag dokumentera orsaken till min brist på motivation. Att göra det innan jag har en utväg därifrån skulle vara alldeles för deprimerande. Nej, åter till studierna, måste sammanfatta ett par artiklar innan jag kan skriva ut dem och åka hem från biblioteket!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Glas-kross-spackel?

  1. Kajsa Höök skriver:

    Det här låter betydligt mer positivt även om det finns smolk i bägaren 🙂

    Kram

  2. Christine skriver:

    Hoppas du får den där lägenheten på söndag! Ska hålla tummarna 🙂 Det är så jobbigt att leta boende utomlands. Men allt brukar lösa sig till slut!

Kommentera

