Eskil och Spret-Allan

Hej på er!

Är vid gott mod idag trots att ingenting har förändrats. Var och kollade på ett ställe igår som jag får veta på söndag ifall jag får. Det är i så fall en railroad apartment vilket innebär att mina rumskompisar måste gå genom mitt rum för att komma till kök och badrum. Men det är kliniskt rent och tjejerna som bor där verkar fullkomligt normala.

Häromnatten väcktes jag av en numera avliden rumskompis som jag döpte till Eskil. Jag trodde det var en mus som väckte mig vid halv tre på morgonen genom att prassla så förbaskat i min ikea-kasse. Men icke, när jag sparkade på den kom Eskil utfarande, större än min tumme. Jag dödade honom genom att spraya det enda jag hade tillgänligt på honom, mitt dyra ansiktsrengöringsskum från Lancôme. Spännande nog så tvärdog Eskil på en gång. Undrar hur bra den där produkten egentligen är för huden?

Nattgästen Eskil

Igår kväll när jag kom hem från Caché blev jag välkomnad av en ny rumskompis som jag döpte till Spret-Allan. Även han dog Lancôme-döden.

Spret-Allan

Den här handduken har legat på golvet i hallen längs med väggen senaste veckan. Naiv och oskyldig som jag är har jag hela tiden undrat varför den ligger där då det inte ser ut som att någon slängt den där av bara farten. Häromkvällen, när jag kände den där kväljande söta doften insåg jag att den användes för att täppa till springan mellan ytterdörren och golvet – helt enkelt för att grannarna inte ska klaga när man röker på så klart!

Luktisolering

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

