Kackerlacksdödargel

Gick upp hyfsat sent imorse, vid 10.30 då jag inte kom i säng förrän 4 på morgonen efter dansande på Caché som för övrigt var helt fantastiskt ikväll. Skypade med Tove i 2½ timme. Tror detta är en av anledningarna till att jag varit lite låg på sistone. Inte för att jag skypar med Tove, utan för att jag är van vid att ha ett hyfsat stort nätverk av vänner som jag umgås med så fort chans ges. Jag gillar att umgås ofta och mycket med mina vänner. Jag har dessutom bott med Anna, en av mina närmsta de sista månaderna innan avfärd. Nu får jag istället hålla tillgodo med Eskil och Spret-Allan.

Har insett att det som hjälper är att gå ut att dansa, dels för att dansen är rolig, men jag tror att just nu främst för den sociala samvaron och Skype-samtalen med er därhemma. Så morgonens Skypesamtal med Tove var helt fantastiskt och att hon kommer hit nästa helg känns som ett skänk från ovan. En ytterligare bonus är att hon bokat boende via Airbnb där jag kommer våldgästa henne och ta en lååååååång dusch efter vilken jag kan känna mig ren!

Med tiden kommer jag (förhoppningsvis) bygga upp något av ett socialt nätverk här med, men fram tills dess kommer jag använda mig av till exempel kvällens Abakua social för att träffa lite folk. I väntan på bättre boende har jag också investerat i Roach killer gel. Härligt.

Dagens investering: kackerlacksdödargel!


När jag stod i kassan på Duane Reade och svor över att behöva betala nästan $ 9 för att slippa nattsällskap blev jag uppmuntrad av den snygga och charmiga kassören som skämtade om min investering tills jag skrattade högljutt. Gillar att folk är så pratsamma här.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

