Mansdominans

Sitter på biblioteket och läser på om sexism och förtryck inför skrivandet av uppsatsen för kursen Human Behavior and the Social Environment där jag även kommer inkludera det jag fick fram efter att ha intervjuat Lilly som jobbar inom investment banking = mansdominerat. Jag skojade häromdagen med henne om att det låter lite som i tv-serien Mad men när hon berättar om incidenter på jobbet. Hon svarade med en bister min: ”That’s not too far from the truth actually”. Ska bli intressant. Men av någon anledning har jag svårt att hålla mig vaken. Inga problem när jag sitter och läser bloggar eller Facebookar, men artiklarna jag försöker ta mig igenom fungerar som sömnpiller trots att jag tycker att de är intressanta. Om jag hade orkat pallra mig ut i spöregnet så hade jag gått till Starbucks här bredvid och köpt mig en energikick.

En ung Denzel Washington


De har alla möjliga gamla reklamaffisher uppblandat med konstaffischer på väggarna här i biblioteket. Den ovan är från 1990 och är en kampanj för att få unga att läsa. Denzel är väldigt ung på den bilden, men jag måste säga att han är en välbevarad karl – han ser ju bra ut än idag!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

