Sköna biblioteksfåtöljer

Har tillbringat dagen på biblioteket och fått alldeles för lite gjort igen. Jag bara läser och läser, men lyckas inte få in det jag läser i ett sammanhang för mellan varven sjunker jag in i mardrömmen av att behöva åka ”hem” igen. Det upptar alldeles för mycket av mina tankar. Hade jag kunnat hade jag bosatt mig i en av de alldeles för sköna fåtöljerna här på biblioteket där jag ändå tillbringar så mycket tid jag kan för att undvika mitt råtthål.

Mitt drömboende?

Men den här lilla boken fick det att släppa så nu har jag skrivit första stycket på uppsatsen i alla fall och då brukar det ge med sig. Så imorgon är målet att komma igång på riktigt! Detta är en viktig uppsats då den står för 25 % av slutbetyget. Känns lite läskigt, men hoppas på det bästa!

Kurslitteratur

Nu ska jag snart ge mig iväg och äta italienskt med Magnus. Han åker ju hem på tisdag så nu kommer jag inte längre ha en garanterad trygg, grym dans varje utekväll. Jag tänker föreslå Lasagna som Ett Annat New York har skrivit om.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sköna biblioteksfåtöljer

  1. Hanna skriver:

    du har så rätt! högläningen på kvällen skulle inte vara samma sak om den var från en läsplatta. Jag är personligen av åsikten att elektronik inte hör hemma i sängkammaren. TV och datorer är förbjudna därinne hemma hos oss. Det är klart att laptopen följer med lite tillfälligt in ibland. men några läsplattor i framtida barnkammare kommer det inte finnas, det är helt klart! 🙂

Kommentera

