Jakten går vidare

Fick inte rummet på Upper East Side. Suck. Blev erbjuden att flytta in på en gång i en lägenhet med svenskar i Brooklyn dock. $ 1 250 för ett rum i en lägenhet delad med tre andra. En trisslott vinst hade suttit bra!

Men jag kommer inte bo kvar här i vilket fall. Efter senaste natten när de öppnade min dörr vid flera tillfällen höga på vad det nu än var de tagit så känner jag mig inte trygg här och jag tänker inte betala $ 650 för att stanna här ytterligare en månad.

Kortsiktig plan:
Sova hos Tove när hon är här och hälsar på från 1-3 oktober.
Bo hos Leon som jag tror bor någonstans i New Jersey 3-6 oktober.
Residera i Lillys lägenhet medan hon är i Spanien från 6-17 oktober.
Under tiden: idiotleta ställen!

Dagen har ändå varit skön. Blev inte mycket pluggat, men lite Skype, trevlig middag med Lilly och en bra danskväll på LVG så det var en skön söndag!

Nu ska jag sova! Imorgon blir det dataintroduktion och säkerhetsföreläsning på praktiken. Därefter blir det plugg och förhoppningsvis att gå på visning av ett rum som jag fick svar från ikväll.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jakten går vidare

  1. Maria skriver:

    Lycka till Sarah!! Hoppas verkligen du hittar ett boende snart.
    Låter spännande där borta i NY. Jag följer med spänning ditt liv 🙂
    //Maria

  2. deja skriver:

    Usch vad allt detta låter jobbigt…nu gillar jag USA ännu mindre än förut

  3. Kajsa Höök skriver:

    Fy vad ledsen jag blir å dina vägnar 😦 Vilket jä–a oflyt 😦
    Tur att du har vänner som ställer upp!!!
    Kramis

Kommentera

