Peanut butter cupcake

Idag hade vi introduktion för praktikanter på sjukhuset. Det var intressant, förutom eftermiddagen då vi hade introduktion av dokumentationssystemet. Ett par av mina kursare var inte direkt datakunniga så det blev mer genomgång av koncept som dubbelklicka och andra baskunskaper som nog hade förväntats att vi hade från början.

De visade en video om medical malpractice. Klippet nedan är en bit av den film vi såg. Kontentan av historien är att en liten flicka blev inlagd för brännskador, blev bättre och flyttades från intensivavdelningen. Mamman upplevde att flickan blev sämre, men ingen lyssnade trots hennes upprepade försök. Det slutar med att flickan förlorar sitt liv till följd av vätskebrist. Detta på ett sjukhus som är känt som ett av världens mest framstående – Johns Hopkins Hospital.

Vi slutade vid tre vilket var skönt. Efter att ha varit och hämtat ut en bok som jag väntat på i snart tre veckor på posten så lyxar jag nu till det med en fika på Starbucks. Cupcaken som jag tog för givet skulle vara någon form av toffee/kolasmak överraskade mig med att vara en peanutbutter cupcake. Sitter och väntar på att det ska bli dags att åka och titta på ett rum uppe i Harlem. Killen som har stället har dock ändrat tiden tre gånger nu så jag börjar få dåliga vibbar. Oh well, det löser sig!

Cappucino och mini-cupcake

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

