Vespatur

Kanske goda nyheter!

Rummet jag var och kollade på var fint, hade till och med saker som hade passat in i min inredning i min förra lägenhet. Lägenheten är stor och rymlig. De har yta för umgänge, storbildstv, filmsamling och lagar ibland mat tillsammans. De verkar fullkomligt normala. Flyttar jag in blir vi två tjejer och två killar. Badrummen är svenskrena (det finns två!). Han som har lägenheten är sjukt trevlig – var där i två timmar och bara hängde och snackade skit. Fick sedan skjuts tillbaka hit på hans vespa.

Potentiellt rum?

Vill inte ta ut någon seger i förskott efter de senaste veckornas motgångar på den här fronten. Men han sa att de gärna ville att jag flyttade in och jag ska ringa imorrn för att komma förbi och lämna security deposit och få nycklar så att jag kan flytta in i helgen. Det är till sista november och sedan vet de inte för en tidigare rumskompis ska eventuellt flytta tillbaka, men hon vet inte än. Så om han inte plötsligt inte svarar i telefonen eller hittar på några konstiga villkor så flyttar jag i helgen! Log som ett fån hela vespaturen tillbaka hit. Håll nu alla tummar och tår ni har för att detta går i lås.

Levande ting som inte kryper

Satt just och funderade varför jag hade så ont i magen nu när det faktiskt verkar som att saker ska lösa sig. Säger kanske något om hur jag har mått av den här situationen. Men insåg just att det beror på att jag helt glömt att äta middag. Och eftersom min morgon började i kollektivtrafik-trassel hann jag inte med frukost utan fick springa till sjukhuset från hållplatsen.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vespatur

  1. Kajsa Höök skriver:

    Jag transplanterar några fingrar o tår för säkerhets skull 🙂

    Kram

  2. Johanna skriver:

    Och jag haller alla tar och tummar jag kan hitta att det ska ga vagen for dig!! 😉

Kommentera

