Monsterbägare

Praktiken idag var helt okej. Gillar onsdagar för då är inte de andra två praktikanterna på mitt kontor här. De är jättetrevliga, men de är såna riktiga ”go getters” att jag blir helt utmattad bara av att lyssna på dem. De ska nu betala $ 800 vardera för att gå en kurs fyra lördagar i rad i samtalsteknik med våldsoffer för att ha mer kött på benen på praktiken (ingen av dem kommer ha kontakt med våldsoffer under sin praktik). Inget fel i det, men de är båda jätteintensiva och traditionella rövslickare så man blir helt ställd så fort en överordnad (vilket innebär typ alla andra på avdelningen) kliver in i rummet. Onsdagar kan jag ta för mig i mitt eget tempo och får en chans att visa framfötterna utan att behöva erbjuda mig att putsa folks röda äpplen.

Väntar på tunnelbanan hem


Sitter nu på biblioteket och intensivpluggar. Imorgon kommer Tove! Så vill ha hunnit beta av så mycket som möjligt även om jag nog tyvärr kommer vara tvungen att vika några timmar de kommande dagarna åt att plugga. Nedan ser ni dagens middag. Red Mango har öppnat inne i vår universitetsbyggnad. Beställde en medium frozen yoghurt och fick en smärre chock när killen vände sig om och hade en monsterbägare med yoghurt. Notera min laptop som står bredvid. Detta lär jag stå mig på ett tag!

Amerikansk medium = normal XL


Ser fram emot helgen! Vi har en del lösa trevliga planer. Imorrn blir det att släpa alla mina grejer till nya stället. Hur fantastisk är inte Tove som får agera flytthjälp det första hon gör vid ankomst till NY! Sedan blir det middag i Harlem för att catcha up följt av salsa på Caché. Fredag är oplanerad, men Tove kommer vara upptagen en sväng på eftermiddagen vilket innebär plugg för mig! På kvällen blir det sannolikt salsa. Lördagen ska vi tillbringa i Brooklyn. De har ett event på Brooklyn museum första lördagen varje månad och denna månad är det ett salsa event. Så vi tänkte strosa runt Brooklyn och sedan övertyga V och kanske lite annat folk att möta upp för middag innan museumsalsa. Ser så mycket fram emot helgen!

Men åter till pluggandet!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

