Go Yankees

image

Ligger helt utmattad i soffan. Blir ingen salsa ikväll utan kommer nog fastna här i soffan och somna till Yankees-matchen. Börjar inte bra. Hushållet hejar på Yankees men Tigers inledde matchen med två homeruns.

En kursare som gör sin praktik på ett boende för äldre med Alzheimers fällde under en grupp som hon höll med en av de andra socialarbetarna kommentaren Go Tigers! Resultatet blev ett ramaskri från gamlingarna. De började samtliga skrika buuu och de gav sig inte så hon var tvungen att lämna rummet. De var alla hardcore Yankees-fans.

Hon verkade inte så bekymrad. Läraren frågade hur hon tog det som ny praktikant. Hon ryckte på axlarna och sa: ”Jag gick tillbaka in efter kaffepausen. Och när jag fick frågan om jag gillade baseball sa jag Go Yankees och fick ett jubel tillbaka. Fördelen med att jobba med den målgruppew är att de inte minns vad som hände innan kaffepausen.”

Posted from WordPress for Android

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Go Yankees

  1. Trillingnöten skriver:

    Hahahahaha! Mina elever kommer ihåg ALLT. Något jag sa för ett år sen kan komma upp ibland och jag får stå till svars för det!

    • sarahjohansson skriver:

      Hahaha! Min kontaktungdom var precis likadan. Hon kunde påpeka något jag hade sagt som jag verkligen inte hade nåt minne av. När jag frågade när jag hade sagt detta kunde hon säga ”meh, det var ju hösten 2008 när vi lärde känna varann!”.

Kommentera

