Laga middag

Ikväll lagade jag mat för första gången sedan jag lämnade Sverige. Det var trevligt, men något omständigt. Gjorde köttfärs- och fetaostbiffar med pasta i örtsås. Brukar använda creme fraiche, men i brist på det fick det bli Philadelphia cooking cream. Inte alls samma grej, men det funkade. Största problemet var att vänja sig vid att laga mat på en gasspis. De första blev rätt brända på ytan, men på slutet började jag få koll på läget.
Fick godkänt av rumskompisarna i alla fall!

I brist på Creme fraiche får man ta - Philadelphia?


Färsbiffar in the making

Har tagit det väldigt piano idag. Varit och handlat, promenerat runt i solen här i Harlem, Skypat lite, pluggat lite, slösurfat lite. Nu sitter vi och kollar på film och jag ska snart bege mig downtown för lite salsa.L

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Laga middag

  1. provade samma smak och var väldigt positiv! yuuum

  2. Tove skriver:

    lol tar det piano?! Är det något NYC uttryck som du försöker försvenska?

Kommentera

