Härlig dag

Skolan igår var bra. Lektionerna var intressanta, jag fick tillbaka två papers som jag fick A på och en av professorerna sa att mitt exempel i en samtalsteknikövning var bättre än hennes eget. Sakta men säkert börjar jag känna mig bekväm och trygg i skolsituationen. Borta är ångesten att jag ska kugga allt. Givetvis kommer jag inte kunna hålla den här betygsnivån genom hela utbildningen, men det känns tryggt för det känns som att jag inte behöver oroa mig över att få underkänt i alla fall.

På kvällen käkade jag, Ramon och Theresa middag tillsammans. God mat och trevligt sällskap. Theresa lagade maten, räkwok. För de av er som inte känner mig – jag avskyr skaldjur. Men när någon förbereder en fin måltid kan man ju inte gärna sitta och peta. Så jag blev väldigt positivt överraskad när jag upptäckte att jag faktiskt tyckte det var gott.

Sedan tog vi det lugnt framför Netflix (briljant uppfinning!). Kollade på Gabriel Iglesias och skrattade gott. Shottade tequila och jägermeister som avskedsceremoni eftersom Theresa åker på lördag. Mycket tequila blev det. Lite glass som pricken över i. Väldigt behaglig torsdag!

Citron eller lime?


Vi hamnade i en diskussion. När vi skulle börja dricka tequila visade det sig att vi inte hade någon citron så vi skickade ut Ramon för att köpa det. När han kom tillbaka efter 25 minuter sa han att han tyvärr inte hittade det vi behövde men att han hade hittat en ersättning. Så räckte han fram ett gäng citroner. Theresa och jag tittade konfunderat på varandra. Han hade varit runt i tre olika affärer och letat lime. Jag och Theresa skrattade åt honom och sa att man ju har citron till tequila. Ramon såg förvirrad ut och frågade om det verkligen var så. Theresa och jag var helt övertygade. Men nu när jag googlar tequila får jag upp många bilder på tequila med limeklyftor. Vad brukar ni ha??

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

