Balsam för själen

Får nog helt enkelt inse att jag har hamnat i en liten svacka. Det jag främst tycker är jobbigt är praktiken. Satt på kontoret med tårar i ögonen i eftermiddags. Och det smittar av sig på andra områden och mitt humör generellt.. Nästa vecka ska jag försöka åtgärda ett av mina störningsmoment. Får se hur det går.

Efter praktiken idag blev det salsaklass och det är verkligen som balsam för själen. 1½ timme av att bli pushad i något jag gillar att göra, till en punkt att musklerna är skönt matta och svetten lackar. Är så glad att jag har salsa.

När jag kom hem kände jag mig lugn ända tills jag såg min researchbok och jag fattade beslutet att jag lämnar in min literature review sent. Är ju ledig på fredagar så skriver och skickar in den då. Det är trots allt till professorn som förra veckan sa ”guys, I’m flexible on deadlines”. Samma professor, ca 1,50 lång, stålgrått kort hår som alltid pratar om sin make, son eller de judiska högtider hon firar, har vid två tillfällen refererat till sig själv som en ”sick puppy”.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Balsam för själen

  1. Boel i Sydney skriver:

    Hoppas du kommer ur svackan snart! Salsa ar underbart, tog klasser for tva ar sedan men sedan har det inte blivit mer av det… far forsoka komma in i det igen.

  2. Kajsa Höök skriver:

    skickar varma mammakramar

Kommentera

