Tappat fokus

Det är spännande hur man kan tappa fokus så. Kombinationen av att känna sig vilsen och inte få den guidning man behöver samt ha patienter som inte vill prata med en har uppenbarligen påverkat mig. Redan på söndagen vid lunchtid får jag ont i magen.

Att ha klienter som inte vill veta av en är dock inget nytt. Det är ju en naturlig del när man jobbar med människor och tidigare har det inte stört mig så mycket. Men jag tror att jag varit så uppe i mig själv på sistone att jag tappat fokus på detta. Ska försöka bli bättre på det!

Känner mig dessutom på mycket bättre humör just nu. Hade ett fint litet samtal med kvinnan som vägrade prata med mig första veckan och fångade patienten som hatar socialarbetare i rätt ögonblick så jag ska ha samtal med honom i eftermiddag. Håll nu bara tummarna för att han är lika mottaglig då!

Posted from WordPress for Android

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tappat fokus

  1. sara skriver:

    you can do it! ❤

Kommentera

