Meat!

Har pluggat duktigt ikväll, men har fortfarande mycket kvar att skriva. Efter gårdagen när jag glömde äta middag och sedan hade ont i magen hela natten trots ett försök att få i mig lite yoghurt bestämde jag mig för att ta en paus och laga mat.

Frågade Ramon och Rob om de var hungriga varpå de unisont sa ”svaret på den frågan är alltid ja”. Eftersom allt jag såg efter en snabb överblick i köket var grönsaker och pasta sa jag halvt för mig själv och halvt till dem – hoppas det går bra med vegetariskt för det är allt som tycks finnas. Snabba fötter och slit i kylskåps- och frysdörrar. Två sekunder senare följde ett rop från vardagsrummet där Rob kungjorde att vi hade kyckling samtidigt som Ramon bredvid mig stolt slet ut tre olika paket med fläskkotletter och entrecôte och sa ”meat!”. Uppenbarligen har de en preferens för kött så det blev det.

Avnjöt middagen samtidigt som jag läste Jonas Petersons senaste blogginlägg om det bröllop han varit och fotat. Som alltid tårögd av ögonblicken han fångat. Någon dag ska jag maila honom och fråga om jag får låna ett par av hans bilder och skriva ett tributeinlägg till honom här på bloggen.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Meat!

  1. Arne Johansson skriver:

    Hej Kör hart gumman. har lyckats komma ut pa Internet pa ett Truckstop utanför ULM i södra Tyskland. Kram P

Kommentera

