Trögtänkthet

Var på praktiken två timmar innan jag fick erkänna mig besegrad och åka hem. Huvudvärk, illamående, yrsel och allmän trögtänkthet (vilket resulterade i att jag tog fel tunnelbanelinje och hamnade fel på vägen hem). Har legat paralyserad här hemma hela eftermiddagen och knappt vågat röra mig för det känns som mitt huvud ska explodera och som att jag ska kaskadkräkas. Ingen aning om vart detta kom ifrån. Har inte tid till det heller! Behöver vara på praktiken samt plugga. Alla timmar jag missar på praktiken måste jag ta igen för jag måste få en total av 600 timmar. Frustrerande!

Det här är något jag finner lite knepigt. På sjukhuset där jag praktiserar hittar man ibland sådana här lappar när någon i personalen gått bort. Sedan jag började där har jag sett tre olika upptejpade vid hissarna på alla sjutton våningarna. Är det deras motsvarighet till en vanlig dödsannons?
Personligen tycker jag det är lite knepigt, särskilt på ett ställe som sjukhuset. Anhöriga som kommer och besöker patienter vill väl inte se dödsannonser vid hissen när de ska till en närstående som är sjuk?

Det här inlägget postades i Kontraster. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Trögtänkthet

  1. Det låter nästan som att du har stress-symptom, hoppas det ”bara” är en vanlig släng av förkylning eller nåt som går över snabbt! Jag tycker också det låter konstigt att sätta upp dödsannonser så, det hade varit lämpligare i personalrum eller liknande. Weird!

    • sarahjohansson skriver:

      Oj, har visst missat den här kommentaren! Tack och lov gick det över på ett par dagar.
      Ja, senaste veckan har det varit inflation i antalet dödsannonser vid hissarna och varje gång blir jag lika konfunderad.

Kommentera

