Did I write that?

Fick tillbaka min midterm via mail ikväll. Professorn skickade tillbaka dokumentet med kommentarer och betyg längst ner. Scrollade ner och kollade. A. Go känsla.

Bestämde mig för att läsa min stress-skrivna uppsats för att se vad det var jag fick ner på papper i slutändan. Läste detta stycke tre gånger och tittade på sista meningen. Vad konstigt jag formulerade mig. Stirrade på sista meningen. ”With the intent to protect my client from disclosing too much personal details to a stranger during the first session I refrained from delving into the emotional side of the experiences he described. However, Miller & Rollick (2002) argues that a more empathic style results in less resistance from clients. I found it somewhat of a balance act to hear about these events in his life and being empathic without encouraging him to reveal so much that it will leave him feeling exposed afterwards. Yes, given the client’s situation such balancing act is important.”

Fortsatte läsa. Till slut inser jag att professorn inkluderat kommentarer i löpande text också. Det förklarar saken!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Did I write that?

  1. Grattis till A:et! 😀 är det stor skillnad på pluggandet i Sverige och USA? Alltså är kraven högre här/mer att läsa/svårare tentor osv eller är det ungefär samma stuk som hemma?

  2. Kajsa Höök skriver:

    Jättegrattis till A!!!!!! Var stolt, det är jag över att det går så bra för dig, *ungen min* 🙂

    Kram Mamma

  3. Arne Johansson skriver:

    Grattis 🙂 Well done…Kram P

Kommentera

