Lovligt byte?

Blev inga lussebullar bakade igår. Fick tvätt gjord och började göra bakgrundsresearch till en av uppsatserna jag måste skriva i helgen. Och så förstås en klass på Santo Rico. De körde hårt med oss, men det var skönt.

På bussen hem klev det på en man i 45-års åldern som ville ha mitt telefonnummer. 45-åringar tycker att jag ser ut som lovligt byte. Får ofta erbjudanden och det är sällan de är rumsrena. Tyvärr händer detta betydligt mer sällan med män i min egen ålder.

När jag tackade nej, började dock den här mannen högljutt fråga om det hade att göra med hans hudfärg, att jag var för fin för att dejta någon med mörkare hudfärg än jag själv. Jag förklarade att hudfärgen inte spelade någon roll och tackade för erbjudandet. Han muttrade och satte sig på andra sidan gången.

Hållplatsen efter klev det på en snygg kille i min egen ålder. Jag suckade lite för mig själv och började lite löst formulera ett blogginlägg om mina åldrade beundrare. Killen vänder sig dock om och börjar prata. Det slutar med att vi byter nummer.

När jag ska kliva av viskar 45-åringen ”I see where you’re coming from”. Antar att han förstod att det kanske var en åldersfråga och inte en hudfärgsfråga.

Nu ska jag springa iväg och handla ingredienser och börja baka!

Kille på tunnelbanan hem igår

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lovligt byte?

  1. andrea skriver:

    förhoppningsvis inte killen som du bytte nummer med…hehe 😉

Kommentera

