Kan man inte få betalt…

…för antal timmar tillbringade på biblioteket? Eller bonuspoäng på tentor? Ten hours and counting idag. Ser i kors vid det här laget, men har producerat fyra riktigt högkvalitativa sidor. Åtta kvar.

Fick tillbaka tre papers igår, ett A, ett B+ och ett B. Mina första B:n – blä! Det ena kan jag väl stå ut med, för den läraren la upp statistik över alla på kursen och bara två pers hade fått A. Men det andra – hade magont hela kvällen igår. Då har jag ändå lagt en personlig ribba – att inte hamna under B, för att inte få total prestationsångest. Men det sved ändå.

Därför måste även de kommande åtta sidorna vara högkvalitativa. Men det kommer de vara, sitter och läser litteratur som inte är på vår obligatoriska läslista utan på rekommenderad läsning, alltså valfri.

Om ett par timmar ska jag och L mötas upp för en drink innan vi går och socialdansar en sväng ikväll. Jag tänker att mer än tolv timmar av effektivt plugg kan man inte kräva per dag. Rimligt? Morgondagen kommer se likadan ut, men då ska jag och Alysse efter biblioteksdagen åka hem till mig och kolla på en dokumentär och sedan skriva varsin uppsats om den.

Pluggmusik of the day:

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kan man inte få betalt…

  1. Kajsa Höök skriver:

    Med det tryck på dig är det inte rimligt att bara få A:n. Det är bra ändå. Du är ju inte van vid såhär hårda bandage. Fortsätt bara så ska du se att det går bättre 🙂

    Kram

Kommentera

