Målsättning

Nu börjar tidspressen ta på krafterna. Sitter här och skriver på småuppsatserna och försöker att inte låtsas om att jag ska ha mina två första salstentor på engelska i övermorgon.

Gick in och kollade på betygssystemet. Har satt ett mål för att lugna mina nerver lite. Har läst fyra kurser i höst. Målet är att ha fått ett A och resten B som slutbetyg på kurserna. Klarar jag det så kan jag känna mig nöjd.

FORDHAM UNIVERSITY GRADING SYSTEM

A, A- Excellent. Honors-level work, outstanding.
B+ Very Good. High level of performance.
B Good. Solid and above-average level of performance.
B- Good. Above-average.
C+ Better than satisfactory.
C Satisfactory. Acceptable level of performance.
C- Minimally acceptable.
D Passing but unsatisfactory. Peformance is below the average level expected of a college student.
The lowest passing grade.
F Failure. Inferior performance.

Good. Solid and above-average level of performance känns ju ändå rätt okej. Så, åter till podcasten om rasism som nästa uppsats ska handla om.

Entrén till min skola. Bildkälla: Google

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

