Very young girls

För min human rights klass var en av uppsatserna en reflektionsuppgift på en dokumentär. Man fick välja mellan några olika dokumentärer och jag valde att se Very young girls.

Satt på biblioteket igårkväll och tittade eftersom vårt nät hemma fungerar ytterst sporadiskt. Fullpackat bibliotek och en dokumentär som handlar om sexuell exploatering av minderåriga flickor – rekommenderas ej.

Dokumentären är väldigt stark. Inte grafisk, men framkallar väldigt mycket känslor. På slutet kunde jag inte hålla mig längre utan tårarna började rinna. De 20-21-åriga undergradstudenterna som satt vid bordet bredvid blev väldigt obekväma när de såg mina tårar och vände sig så de satt med ryggen åt mig. En kille i 30-års åldern kom fram, la en hand på min arm och frågade om jag var okej. Jag tackade för omtanken men viftade bort honom.

Se den! Men förslagsvis när ni har tid att känna lite ångest över bristen på mänsklighet i lugn och ro.

Den ligger på Youtube i åtta delar om tio minuter vardera. Här är första delen.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

