Why men need to cheat

Den här artikeln skickade en av de andra praktikanterna till mig för några veckor sedan. Sedan dess tycks den ha exploderat på amerikanska bloggar. Praktikanten som skickade den var så provocerad att hon mådde var röd i ansiktet när hon pratade om den. Artikeln är en intervju av en författare till en bok som förklarar varför män borde tillåtas vara otrogna. Författaren förklarar att män behöver det, att det är ofrånkomligt och att otrohet är som att äta den där Snickers chokladkakan (man vet att man inte borde, men ändå gör man det).

Ett favoritcitat om relationer är:
”Honesty is good sometimes, and horrible other times. There are good reasons to lie…”

Det som fascinerar mig är att han säger att hans undersökning är gjord för att förstå varför män är otrogna. Att majoriteten av män är otrogna har andra redan dokumenterat. Hans undersökning är av kvalitativ natur och vill bara förstå varför det är så. Kvalitativ undersökning eller inte – han har intervjuat 120 undergrad-studenter. Majoriteten av undergrad-studenter här är någonstans mellan 18-25. Jag har väl personligen någonstans en förhoppning om att man som individ mognar en del från den åldern fram till exempelvis 30-års åldern. Författaren rekommenderar öppna förhållanden som lösningen, fast han tycks luta åt att det ska vara öppet för män, medan kvinnan ska vara endast med honom. Spännande. Hade kunnat tänka mig att läsa hans bok.
Artikeln kan ni läsa här.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Why men need to cheat

  1. Helena Trellar skriver:

    Mitt favoritämne som det är så var jag ju tvungen att läsa artikeln. Jag tolkar honom inte som att han bara tycker att män ska kunna leva öppet i sina förhållande utan tvärtom men jag måste nog säga att jag tycker att hans tankegångar verkar lite väl simpla och enkelspåriga men i sak håller jag ju med, men det är mer komplext än så.

Kommentera

