Hot pot

Blev hemskickad från praktiken. Hostan har minskat så smått sedan jag började med medicinen. Men nu verkar det som jag eventuellt hostat sönder ett muskelfäste. Så när enhetschefen, min handledare och de andra praktikanterna såg mig vika mig dubbel när jag hostade eftersom det kändes som någon högg mig i revbenen med kniv skickade de efter enhälligt beslut hem mig. Suck.

För någon månad sedan var jag och Leon ute och åt. Eftersom han blev så förtjust i svensk mat när vi var på Smörgås chef försökte han övertyga mig om att vi skulle ta en favorit i repris. När jag nekade föreslog han hot pot, vilket jag aldrig tidigare provat och följaktligen blev väldigt nyfiken på.

Han tog mig till sitt favorit-hot-pot-ställe i stan; Grand Sichuan i Chinatown. Ni kan läsa mer om det på Ett annat New Yorks sida. Hot pot var ett väldigt trevligt sätt att avnjuta god mat och umgås på. Man får in en stor gryta med buljong (Leon beställde den tudelade då han inte trodde min palett tålde chilibujongen) som ställs över öppen låga. Sedan beställer man in en mängd olika saker som man tillagar i grytan. Kyckling, fiskbollar, tofu, grönsaker, kött och så vidare. Underbart gott!

Bildkälla: Google

Det här inlägget postades i NY-tips. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hot pot

  1. Kajsa Höök skriver:

    Spännande!
    Men mindre kul att du är hemskickad 😦
    Längtar massor efter dig!!!!!

    Kram Mamma

Kommentera

