Tu novia está aquí

Köper nåt i cafeterian på jobbet kanske en dag i veckan. Jag beställer alltid kycklingsallad. Inte för att jag är ett jättestort fan av kycklingsallad utan för att allt annat jag ätit där har varit oätligt. När man kommer in där ställer man sig i en lång kö för att beställa och sedan får man ställa sig och vänta på att få sin nåt och betala. Personalen känner lyckligtvis igen mig vid det här laget, så när det är min tur i beställningskön är min sallad klar så jag kan betala och gå.

I cafeterian jobbar en springpojke i 17-års åldern. Han fyller på dryckeskylarna, torkar bord, hämtar beställningar från köksluckan och ger till karlarna som står i kassan. Han ler och hälsar alltid. Innan jul när jag kom in ropade David som står i kassan till pojken:
Venga, tu novia está aquí!
Typ: kom hit, din flickvän är här (om inte min bristfälliga spanska är helt uppåt väggarna). Jag låtsades att jag inte förstod så numera skojar de oblygt med pojken om mig.

Denna vecka när jag klev in hämtade de honom och han fick stå i kassan när jag kom fram. Han slog in priset fel fyra gånger innan det blev rätt och vid det laget rodnade han långt ner på halsen. Kanske har man lite cougar-potential? Är ju trots allt 10 år äldre än grabben…

Posted from WordPress for Android

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

