Italienska gottigheter

Idag har bara varit en sådan där riktigt härlig dag. Min tendinitis håller i sig trots vila, is, anti-inflammatoriska och högläge. Trots detta gjorde vi en liten utflykt (jag gick till tunnelbanan, satt hela vägen och sedan tillbaka till tunnelbanan, inga långpromenader, oroa dig inte mamma!) till Brooklyn för brunch.

Vi begav oss till Cobble Hill i Brooklyn. Ett område jag inte tidigare varit i, men som kändes som en lugnare del av Manhattan snarare än Brooklyn. Målet för utflykten var Brucie, en liten italiensk restaurang vars meny ändras varje dag baserat på de lokalproducerade matvaror de får in. Maten var god, men inte exceptionell. Men kaffet, oh my the coffee. Underbart gott pressokaffe som vi bälgade i oss en hel kanna av.

Mysig inredning och delar av en glad Lilly

Vid bordet bredvid oss satt Dorota från Gossip Girl:
Blair och Dorota i Gossip Girl

Efter det begav vi oss tillbaka till Manhattan där vi besökte Sullivan Street Bakery, ett litet italiensk bageri i Hell’s kitchen. Där satte vi i oss varsin sötsak till dessert.
Tortino cioccolato

Det här inlägget postades i NY romance, NY-tips. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Italienska gottigheter

  1. Kajsa Höök skriver:

    Låter fantastiskt gott. Mer stillhet tror jag dock behövs, även om det är träligt! Var rädd om min flicka!!

    • sarahjohansson skriver:

      Åkte hem efter dessa gottigheter och tillbringade sedan hela min lördagkväll med foten i högläge. Idag blir det också lugnt, ingen danslektion och ingen socialdans.

Kommentera

