Välsignelser

Jag jobbar på att vänja mig vid alla välsignelser här. Bless you eller God bless you, yttras ofta i vardagen omkring mig.

Att bli välsignad regelbundet är nytt för mig. När man nyser. När man håller upp dörren för någon. När man hjälper någon att bära något tungt uppför trappor. Eller när man går ner för gatan och någon känner för att ragga på en. Normalt sett nöjer de sig med ett God bless you. Men igår fick jag ett God bless yo fine ass. Vad svarar man på det?

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Välsignelser

  1. Veronika skriver:

    Prosit = (ungefar) ”bless you” pa latin 🙂

    • sarahjohansson skriver:

      Jo, fast då är det ju inte relaterat till Gud. När de säger bless you är det ju en välsignelse som känns relaterat till God bless you, medan prosit – må det vara till gagn, inte direkt har en religiös anknytning.

  2. Tove skriver:

    Ahahaha skönaste kommentaren hittills!!
    Sarah! Som din bästa vän kräver jag nu foton från Annas vecka i NYC! NU! 😛

Kommentera

