Frustration.nu

Efter en timme på sjukhuset och sex olika kontor fick jag beskedet att jag inte kunde få hjälp där med min försäkring. Detta efter att Gouda specifikt instruerat mig att gå till detta sjukhus då deras agent kontaktat kliniken med en guarantee of payment för mig. Det hade de aldrig hört talas om på kliniken och inte heller namnet på mitt försäkringsbolag. Snart är det fyra veckor sedan detta började och mitt intag av smärtstillande börjar ge magkatarrsymptom. Kul liv. Kom hem och började ilskgråta så fort jag stängt dörren. Jag hatar verkligen att uppsöka vård, men är det något som är ännu jobbigare är det att uppsöka vård och inte få hjälp utan inse att man måste gå igenom det en gång till för samma problem. J***a Gouda!

Hela situationen är jättestressande och kombinerat med alla midterms är jag i stort behov av min stresselease. Har inte dansat på flera veckor och behöver det verkligen just nu, men kan inte för jag kan inte ens gå. Hatar tillvaron lite för närvarande. Bilden nedan illustrerar mitt nuvarande humör:

Bildkälla: Google

Det här inlägget postades i Psykbryt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Frustration.nu

  1. Nadja skriver:

    Jag har inte svensk sjukförsäkring men jag vet att flera svenska vänner har haft precis samma problem. Att de får gå till typ 5 olika sjukhus som försäkringsbolaget har sagt ska fungera men sen visar det sig när de kommer till sjukhuset att nej det gör det inte alls.. Så sjukt frustrerande.

    • sarahjohansson skriver:

      Man tycker ju att de kanske kunde kolla upp om det ska funka innan de skickar iväg en. Det första sjukhuset de ville skicka mig låg långt ut i Queens, typ 1 timme och 20 minuter med tunnelbana följt av promenad. Jag tvärvägrade och hänvisade till det faktum att jag behöver läkarhjälp för att jag haltar och följaktligen behövde ett ställe med närhet till en hållplats. Hade de lurat mig hela vägen dit och det inte funkat hade jag ju blivit totalt vansinnig.

Kommentera

