Random tankar från Starbucks

Sitter på Starbucks och pluggar. Tre pers har kommit fram och frågat om jag är författare. I wish. Nån gång i ett fantasiliv hade jag gärna haft en verklighet där jag satt på olika caféer och bara skrev om precis det jag ville. Oh, tappade just bort mig i fantasier och idéer till noveller, artiklar och böcker jag hade velat skriva.

Känner mig rätt duktig, avstår från St Patricks Day-paraden och sitter istället och pluggar. Det kallar jag disciplin! Men ikväll blir det minsann öl på någon irländsk bar med Lilly. Det är trots allt de sista flämtande dagarna på mitt spring break. Ska strax åka downtown och möta upp med henne. Hon har precis haft sin första skoldag på sitt pre-MBA program och har sin första paper due på tisdag så vi ska tillbringa dagen med att plugga.

Trots smärtor i foten, pluggstress, bråk med försäkringsbolag, saknad av Anna och tjafs med rumskompisar slås jag fortfarande av hur mycket jag älskar mitt liv här. Man ska aldrig säga aldrig, men jag tror faktiskt att jag aldrig kommer ångra mitt beslut att skaffa mig ett New York-kapitel i mitt liv. Dessa erfarenheter kommer forma mig för all framtid och minnena kommer jag vårda ömt.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Random tankar från Starbucks

  1. sarahjohansson skriver:

    saknar dig med baby. funderar på om du skulle kunna förmedla kontakter för mig att skriva en del av min uppsats i NY. tänker fortfarande göra det från GU men att göra ngn form av jämförelsestudie….

    anna

  2. anna skriver:

    oj shit såg just att du fortf var inloggad i din blogg på min dator så jag skrev som dig, inte meningen, men har loggat ur nu iaf

Kommentera

