Att fånga en dröm

Lovisa bad mig skriva ett inlägg om hur det kom sig att jag bestämde mig för att flytta till New York. Så here goes.

2010 åkte jag och Tove till New York på en månads danssemester. Ni kan läsa lite om det här på min gamla blogg. När jag var här började jag skriva i min dagbok om hur det kanske var på tiden att förverkliga min dröm om att bo utomlands och om hur förälskelsen i New York tog mig med storm. När jag åkte hem kunde jag inte släppa det och i maj bestämde jag mig för att göra ett försök. Jag researchade olika sätt att ta sig till USA. De lättaste sätten att få visum var att studera eller att gifta sig. Och eftersom jag inte var så giftassugen blev det att satsa på studentvisumet. Sagt och gjort – jag ansökte till Master in Clinical Social Work. Vägen var lång och kantad med en mängd olika hinder att ta sig över (kan skriva ett inlägg om den processen en annan dag) och det var ett känslomässigt utmattande år för mig.

Från maj 2010 till 13 augusti kämpade jag för att uppnå min dröm utan att veta om det skulle hända eller inte. Tårarna var många och rädslan över att inte lyckas förtärde mig stundvis. Allt New York-anknutet (filmer, bilder, you name it) väckte en reaktion i mig som påminde om känslan när man ser en bild på ett ex som man drömmer om att försöka igen med eftersom det var ens livs kärlek. I september 2010 åkte jag tillbaka och hälsade på. Hade tio fantastiska dagar här som bara förstärkte min övertygelse om att jag ville ha ett New York-kapitel i mitt liv. Loopade Alicia Keys i min Ipod och var fylld av lycka och förtvivlan om vartannat när jag promenerade gatorna fram eller åkte tunnelbanan hem om nätterna.

Tre dagar innan avfärd skrev jag detta blogginlägg. Tio dagar efter att allt föll på plats och jag fick grönt på alla fronter att åka satt jag på planet till New York utan att riktigt ha förstått att drömmen faktiskt blivit verklighet. Men här är jag nu, ett halvår senare, och pendlar mellan att glömma bort att jag lever drömmen för att den nu är min vardag, och att bli översköljd av lycka över att drömmen de facto är min vardag.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Att fånga en dröm

  1. Annapanna skriver:

    Du rockar fett, Sarah! KRAM! ❤

  2. Kajsa Höök skriver:

    Vilken fantastisk tjej du är!!

  3. Lovisa skriver:

    Tack Sarah! 🙂
    Superbra inlägg. Känner så himla väl igen mig i första halvan av inlägget.
    Så nu håller jag bara tummarna för att jag även för uppleva andra halvan av ditt inlägg med.
    Många kramar.

  4. Johanna skriver:

    Du ser, drommar kan bli verklighet! 😉 Hur lange stannar du?

  5. Nadja skriver:

    Vad fint att läsa, älskar att läsa om andra människor som vågar fånga sin dröm!

Kommentera

