Egenuppfunna ben

Så idag var inte en toppendag. Efter en massa bråk fram och tillbaka med försäkringsbolaget om vart jag skulle för att bli undersökt (simultanmaila med tre pers på samma bolag när ingen tycks vara medveten om den andres existens och de motsäger varann är lite lätt frustrerande) blev det till slut en klinik i Queens. Nedan kan ni se New Yorks tunnelbane-karta:

Tunnelbana

Den täcker hyfsat mycket. Sedan finns även 338 busslinjer som inte syns på kartan. Kliniken de skickade mig till gick inte att nå med någon av alla dessa möjligheter. Istället fick jag ta ett vanligt tåg för 100 spänn. Redan då var jag irriterad. Sedan visade det sig att kliniken var ett alla-talar-kinesiska-etablissemang. Så alla som kom in pekade, skrattade och pratade högljutt på kinesiska när de fick syn på mig. Till och med läkaren.

Foten röntgades och ett extra ben upptäcktes. Läkaren informerade mig om att ett av benen på bilderna inte finns med om man tittar i en anatomibok utan att detta är något min kropp fått för sig att producera på eget initiativ. De remitterar mig vidare. Kontaktar remitteringskliniken. De vägrar acceptera min försäkring. Ringer försäkringsbolaget där jag verkligen inte förstår den danska tjejen som svarar och hon vägrar att prata engelska. Hon lämnar det upp till mig att hitta en podiatrist som de sedan ska godkänna. Suck. Avslutade min vistelse i Queens med 45 minuters väntan på tåget tillbaka till Manhattan då jag satt och grät bakom mina solglasögon.

Lilly känner till en podiatrist som jag ska få kontaktuppgifter till är planen. Blir fortsättning följer på denna. Sitter på Starbucks och pluggar nu. Insåg just att mitt magont antagligen beror på att jag glömt att äta både lunch och middag i all frustration. Det enda jag förtärt efter frukostyoghurten är kaffe och smärtstillande. Fail på den. Åter till studierna.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Egenuppfunna ben

  1. Deja skriver:

    Nooo, vad är det som händer??? Jävla försäkring!! Och ett extra ben??? Visste inte ens att det var möjligt. Jag har tänkt såhär..du dansar så jäkla mkt och har en massa annat att göra, så kroppen känner att den inte hinner med allt med bara 2 ben, så den börjar, sakta men säkert, gro ett till..ben för ben.. 😀 .

    • sarahjohansson skriver:

      Hahahahahaha! Jag dog just av din teori, GALET ROLIG! Nä, jag visste inte hellr att det var möjligt, men nu vet jag. Önskar lite att jag inte visste det, eller att min egen kropp inte var anledningen till att jag visste det 😛

  2. Deja skriver:

    Fast nu har jag funderat lite till…. du kommer inte ha så bra balans med bara 3 ben, så ett 4:e borde också växa ut..jag menar, t.o.m en cykel har ju 2 stödhjul 😀

  3. Deja skriver:

    Jag ska nog sluta fundera och lägga mig i stället hahahaha

Kommentera

