Ingen operation!

Var hos läkaren i Queens idag. Tillbringade 1 ½ timme där. Inte skoj. Även denna klinik var kinesisk. Dock var nog denna egentligen exklusivt för kineser typ. För alla skyltar var på kinesiska och personalen talade väldigt begränsad engelska. De ville först inte behandla mig. Sedan ringde läkaren med sin vansinnigt grova kinesiska accent, till försäkringsbolaget och kvinnan han fick på tråden hade en väldigt grov dansk accent. Hade jag inte varit gråtfärdig hade jag skrattat gott. I slutändan löste det sig och han tog en hel hög av röntgenbilder.

Benet var inte ett ben utan enligt honom var det en mjukdel som varit inflammerad så pass länge att den försvarat sig genom att bli hård. Lösningen var injektion av något fantastiskt mirakelmedel som bara finns i USA än, i foten. Nålar i fötter måste ju vara en väldigt effektiv tortyrmetod för sällan har jag gråtit så mycket av nålar. De sticker in nålen från ovansidan av foten, mellan tåbenen för att injicera i mjukdelarna i trampdynan. Och inte går det snabbt heller.

Bildkälla: Google

Men om detta är så fantastiskt som läkaren säger så borde det vara värt smärtan. Enligt honom ska jag kunna återgå till full aktivitetsnivå om 1 ½ vecka till och med dans! Bara de 2-3 första dagarna som ska vara riktigt smärtsamma. Så just nu sitter jag på Starbucks, illamående av smärtan, och fasar för att behöva skutta upp till femte våningen på ett ben. Jag jublar dock – ingen operation och jag kan snart dansa igen!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ingen operation!

  1. Kajsa Höök skriver:

    Uha, ser inget vidare ut på bilden… Nu hoppas jag att du strax är gångbar igen.

    kram / mamsen

  2. amel skriver:

    fin blogg! KOlla gärna in min =)
    Och kommentera vad du tycker om min nya design!

Kommentera

