Oförtjänat förtroende

Galen dag på praktiken. Allt gick i ett. Det är lite mycket just nu. Både på praktik och utanför. Tror att om jag bara tar mig genom denna veckan så lugnar det ner sig lite. Har så mycket bra saker i mitt liv, men ibland hinner hjärtat och hjärnan inte riktigt med. Känner mig inte riktigt som mig själv och har varit lite melankolisk i ett par dagar.

Har fortfarande ett paper som jag inte är klar med som skulle in förra veckan. Och detta för en professor som är riktigt hård på deadlines samt ganska stram och professionellt opersonlig generellt. Men jag har tänkt att jag får ta avdraget av poäng på den som man får för att lämna in sent och så är det med det. Har gått så där att intala mig det eftersom mitt samvete gällande sånt här är väldigt starkt (att skolka för mig har alltid varit meningslöst för jag kan aldrig njuta av min stulna frihet utan har dåligt samvete och magont hela dagen istället).

Så pratade jag med Melissa. Hon fick ett kort och ganska otrevligt mail från den här professorn i söndags om att hon måste lämna in snarast (hon är inte heller klar). Jag fick ett mail idag. Där professorn som är jättestrikt frågar vad som hänt, varför mitt paper inte kommit in och om allt är okej. Hon skriver även att hon helst vill ha in den så hon kan rätta det innan fredag när hon måste lämna landet för att åka på begravningen av sin far. Mitt dåliga samvete vet inga gränser. Att hon har sådant förtroende för min arbetsmoral att hon frågar om jag är okej eller om något hänt när jag för första gången lämnar in något sent till henne gör att jag nu sitter här och försöker stressproducera ett fantastiskt paper för att kompensera. Ibland värmer det nästan mer när någon som kanske generellt sett uppfattas som lite kall visar värme, än när någon som alltid är varm och omhuldande gör det. Om ni förstår vad jag menar.

Nu ska jag återgå till mitt paper samt sätta alarmet extra tidigt imorgon och fortsätta skriva. Målet är att bli klar under morgondagen.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Oförtjänat förtroende

  1. Kajsa Höök skriver:

    Lycka till gumman!!
    Du vet ju att folk gillar dig :)))))))

Kommentera

