Minns du inte mig?

Okej, så igårkväll begav jag mig till Caché för att testdansa min fot innan jag skulle träffa läkaren idag. Foten är helt bra. Tyvärr kom smärtan tillbaka när jag dansade vilket läkaren sagt att den inte skulle göra.

Hade dock en väldigt trevlig kväll. Gott att komma ut igen och få röra lite på sig. Hade tappat mycket kondis och min teknik var pinsamt dålig, men ändå kul att komma ut.

När jag skulle gå en runda längs dansgolvet lägger någon plötsligt handen på min axel. En välklädd man runt trettio säger hej. Jag svarar med ett hej och tittar frågande på honom. Han frågar hur läget är. Jag svarar att det är bra och frågar hur det är med honom. Han säger bra och ler sedan brett innan han säger: ”You don’t remember me?”. Jag blir stel i kroppen och letar febrilt i minnet. Jag är urkass på att minnas namn, men mitt ansiktsminne är generellt sett bra. Inte minsta lilla klocka ringer. Hans leende växer innan han säger att jag ser ut som på bilderna. Förvirringen är total. Va?! När han presenterar sig klickar det äntligen i minnet.

För ett par månader sedan fick jag en vänförfrågan på FB fån en främmande människa. Hans bild var en tecknad bild av något som såg ut som en indian. Som alltid mailade jag och frågade om vi kände varann. När jag inte fick svar ignorerade jag förfrågan. Några veckor senare fick jag ett mail från personen som kände en salsavän i Göteborg. Salsavännen i Göteborg hade föreslagit att han skulle kontakta mig för salsatips i NY då han skulle hit och semestra. Vi mailade fram och tillbaka om boende, lektioner och bra dansställen. Han hade inte märkt att jag hade ignorerat hans vänförfrågan och trodde följaktligen att jag sett hans bilder.

Det här inlägget postades i Salsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

