Knytkalas!

Fick idag en inbjudan på min mail. Maria bjuder in oss andra praktikanter på knytkalas. Ska bli jättetrevligt. Dock är jag lite bekymrad över vad jag ska ta med mig. En av praktikanterna är vegetarian. Den andra är ortodox jude och äter strikt kosher mat. Reglerna kring dessa är många och omfattande. Här kan ni läsa hur omfattande (och det är bara regler för hur spisen ska förberedas för att kosher mat ska kunna tillagas på den).

Inbjudan

Har pratat med andra människor om det och enligt kutym förväntas man inte anpassa det man tar med sig efter någon med så specifika restriktioner kring sin mat. De av er som känner mig vet dock att jag gillar utmaningen av att göra veganska/glutenfria/laktosfria/eller vad det nu kan vara alternativ när någon i sällskapet har det behovet. Får fundera på detta.

Notera för övrigt Marias formulering ”Making it out alive from NCB”. Just när jag läste detta stod enhetschefen utanför mitt kontor och skrek ”Where is K (en av socialarbetarna)?? I swear I just wanna walk over there and rip his heart out of his chest with my bare hands!” Och nej, jag skojar inte. Skrattade så tystlåtet jag kunde inne på kontoret.

Det här inlägget postades i Random, Vänner. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Knytkalas!

  1. Trillingnöten skriver:

    Jag bodde med en judisk familj 🙂 Kanske något vegetariskt 🙂 Det passar ju alla!

  2. Trillingnöten skriver:

    Eller köp färdigt på en kosher marknad 🙂 Åh vad jag är lat! hahahaha

Kommentera

