Mysdag

Hade en jättefin dag igår. Central Park var underbart, lyckades även bränna pannan. Dags att införskaffa solskyddsfaktor kanske. Goda cupcakes i solen, sitta på klipper vid sjön, långpromenad. Älskar Central Park!

En drink senare som vi drack hyfsat fort eftersom bartendern vägrade sluta stöta på Lilly begav vi oss downtown. Svensk godisinköp. Mums! Sockerchocken var ett faktum.

Detta följdes av manikyr och pedikyr. Börjar vänja mig vid pinan av att någon pysslar med mina fötter. Men man kan ju ändå inte påstå att pedikyr är behagligt att få.

Italiensk mat på Il Palazzo (som jag inte hittar någon hemsida för). Maten var underbar. Vid bordet intill satt en svensk familj och pratade som jag inte kunde låta bli att lyssna på. Kändes lite hemma på något sätt. När vi gick stannade jag till vid deras bord och tackade för att de gett mig en smak av hemma. De såg förvirrade ut och sedan lite chockade när de insåg att någon förstått hela deras middagssamtal. Även om du är i ett annat land så vet du aldrig vem som lyssnar.

Kvällen avslutades med salsa. Hade många grymma danser och V och Jeremiah hade tagit med sig Junior’s cheesecake som jag älskar. Tyvärr var jag så mätt att jag nog hade spontankräkts om jag ätit den. Istället tog jag en bit till frukost nu. Mums!

Junior's cheesecake

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

