Apple-träsket

Så vad var det jag gjorde igår? Jo, jag knatade in på Apple och köpte en sån här:

Min nya älskling!


Min förra har ju krånglat ett tag och igår och förrgår slutade även sms-funktionen att fungera. Så det enda jag kunde göra med den var att ringa.

Klev in på Apple på 5th Avenue. Galet! Högljudd musik och fullpackat med folk. Lite som Ullared en lönehelg, fast med bara Apple-produkter.

Men oj, de har verkligen strömlinjeformat köpupplevelsen. Alla i personalen hade på sig bjärt blåa t-shirtar och var lätta att identifiera. Man sa vilken produkt man ville ha. De drog då upp en telefon ur sitt hölster, slog in produktdetaljer och gick och hämtade den. Sedan skrev man in sin email i telefonen så att kvittot mailades till en samt lite uppgifter för Apple Care-försäkringen. Kreditkortet lästes av telefonen och sedan signerade man på telefonskärmen. Så tekniskt sett kunde man gå nerför trappan i butiken, hugga en i personalen innanför dörren och göra ett svindyrt tekniskt inköp inom loppet av 4 minuter utan att röra sig ur fläcken.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Apple-träsket

  1. Johanna skriver:

    Eeyyy… Välkommen till klubben! 🙂

Kommentera

