New York i vårskrud

Sitter på Starbucks och pluggar. Igår i skolan kollade vi igenom allt som ska in de kommande fyra veckorna. It’s going to be crazy! Dags att sjunka in i finals frenzy igen. Så inläggen här kanske blir mer sporadiska. I så fall ses vi på andra sidan när jag är mig själv igen.

New York visar sig från sin vackraste sida idag. Klarblå himmel, solstrålar som värmer kinderna, breda leenden pryder människors ansikten och de trendiga solglasögonen åker fram. Turisterna översvämmar stadens gator och utropar med jämna mellanrum ”I love New York!”, träden blommar och uteserveringarna är fyllda till brädden med människor som lapar sol.

När terminen är slut har jag en vecka innan jag åker tillbaka till Götet. Då ska jag minsann strosa runt bekymmerslöst och njuta av stan. Men nu, åter till paperskrivande!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till New York i vårskrud

  1. Kajsa Höök skriver:

    Det blir tomt när ”vårbrud” i New York inte skriver så mkt här. Men du gör det du åkte dit för att göra så det är okej.
    Mamsen

Kommentera

