Eftermiddagstankar

Ibland märker man inte att små förändringar sker med en själv när man är i en ny miljö. När jag flyttade till Götet dröjde det tills någon påpekade att jag börjat använda ordet gött i tid och otid innan jag insåg att jag påverkats i mitt miljöombyte.

Idag insåg jag dock en sådan förändring själv. Jag har slutat att säga hejdå innan jag lägger på luren efter ett telefonsamtal. När jag flyttade hit tyckte jag att det var rätt irriterande och otrevligt när folk la på utan att säga hejdå. Med tiden vande jag mig och nu har jag tydligen till och med adopterat den vanan. Det är ju egentligen rätt trevligt för då blir den avslutande frasen ofta något i stil med ha en trevlig dag eller vi ses snart.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

