Övning ger färdighet?

Okej, minns ni det lilla projektet som jag nämnde att jag och Lilly höll på med? Resultatet är nu klart.

Jag är medlem på ett salsaforum på nätet. Det var genom det som jag träffade flera vänner här i NY. Innan jag och Tove åkte hit mailade vi Leon på forumet och bad om tips om salsa i NY. När vi var här mötte vi upp med honom. Han presenterade oss för Lilly som i sin tur presenterade oss för V.

Anyhoo, forumet har som tradition att med jämna mellanrum göra en videosammanställning av medlemmar som dansar. En sång väljs ut och man blir tilldelad en sektion av den som man koreograferar och filmar. Sedan editeras detta ihop till en gemensam video. Jag har tidigare aldrig deltagit (inte ett stort fan av att bli filmad, och det är rätt plågsamt att dokumentera alla brister i ens teknik när man dansar), men Lilly övertygade mig om att utmana mig själv den här gången. Övning ger färdighet, så att dansa framför kameran kanske leder till att jag blir mindre obekväm framför kameran generellt? Så vi koreograferade, hyrde sedan en studio och filmade.

Jag tror det är omöjligt att vara nöjd med resultatet, men här är det i alla fall. Jag och Lilly är damerna vid timestamp 4:20. V’s sektion är direkt efter vår.

Det här inlägget postades i Salsa. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Övning ger färdighet?

  1. Nora skriver:

    Vad duktiga ni är!!! Såklart du ska vara nöjd, både era karismor framkom i videon, härligt!

    Roligt initiativ av forumet

  2. Kajsa Höök skriver:

    Jättefint!!!

  3. Tove skriver:

    Grymt jobbat tjejen! Tycker absolut inte att du ska skämmas!
    Gillade Valentines outfit haha såg ut som han va redo för stranden! Såg att olamalam va med också, hade nästan hunnit förtränga honom…

    • sarahjohansson skriver:

      Hahaha, ja, temat var rött och svart. Och enligt honom var badbyxorna det enda röda han ägde. Han kunde ju nöjt sig med bara en röd detalj, men det tänkte ju inte han på 😛

Kommentera

