Iron Jawed Angels

Tog en klass hos Santo Rico igår. Sååå härligt att vara tillbaka! Känns trist att inte kunna hoppa på cykeln som började nu, men eftersom jag åker hem om en månad så hinner jag ju inte avsluta den. Nöjer mig med de öppna klasserna fram till sommaren. Skoj var det i alla fall!

Morgonen har tillbringats med att titta på en film för min Policy-klass. Visade sig vara riktigt bra. Iron Jawed Angels med Hilary Swank, Patrick Dempsey och ett gäng bra skådisar. Ligger uppe på Youtube i 12 delar. Helt klart sevärd!

Personen som lagt upp filmen på Youtube har skrivit följande som beskrivning:
”This Movie is a Must See for everyone, especially for young women of today! It will give you a glimpse into the enormous effort that became a movement known as ”The First Wave Of Feminism” The American Suffrage Movement. Our Foremothers fought hard, never flinched, and never looked back.”

Nu ska jag duscha och sedan skriva ett paper om filmen. Ta-taa!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

