OPT

Mycket pluggande i helgen. Lagom upphetsande. Lyckligtvis har det regnat en hel del vilket har underlättat innesittandet.

Nu ska jag bege mig ut och dansa en liten sväng innan mer pluggande ikväll. Imorgon ska jag på ett seminarie med en immigration lawyer som ges på Fordham University för internationella studenter. Det handlar om vad som händer efter studentvisat.

När jag flyttade hit tänkte jag att två år är jättelång tid. Jag hade aldrig tidigare vistats utomlands mer än två månader i sträck. I dagsläget känner jag mig stressad över att åka hem eftersom jag vet att det endast är ett år kvar tills min garanterade tid här är slut. Vill inte stanna här permanent, men ett extra år hade varit rätt gött. Särskilt ett år med inkomst i denna fantastiska, men snuskigt dyra stad. Det finns nämligen en förlängning man kan göra av sitt studentvisa. Om man får ett jobb inom det fält man tar examen kan man få göra Optional Practical Training i ett år. Information om detta är precis vad som kommer ges under morgondagens seminarie. Ska bli spännande!

Disclaimer: Enda anledningen till att jag gillar den här låten är för dess nostalgivärde.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till OPT

  1. Hanna skriver:

    Hoppa att dansandet gick bra och att du fick lite ny pluggenergi !

Kommentera

