Yes ma’am!

Ok, jag har ju tidigare nämnt hur planen var att åka till Montreal på deras kongress helgen innan jag åker hem. Dock så visade det sig att folk här inte var så sugna på den kongressen. I helgen snubblade vi över billiga flygbiljetter till New Orleans. Efter cirka en halv sekunds tvekan slopade vi Montreal-planerna och bestämde oss för att ta en liten semester down south istället. Vi ringde runt till ett par olika bed and breakfasts och alla meningar avslutades med mam eller honey med den charmigt släpiga sydstatsdialekten. I slutändan blev det ändå Airbnb som vanligt. Här ska vi bo.

Är så exalterad över detta! Strosa runt i the French Quarters, äta rejäla middagar med southern food (Lilly förklarade att jag måste testa po’boys, när vi är där, har ingen aning om vad det är men jag är game!), förhoppningsvis njuta av värme, fnissa åt den charmiga dialekten och bara ta det lugnt i en stad som är lite mindre hektisk än NY. Fyra dagars semester. Kommer tillbaka till NY på en lördag och på måndagen flyger jag till Sverige för att jobba hela sommaren.

Föreställ er att strosa omkring här


Enligt google är temperaturen i NO i maj mellan 20-30 grader. Helt ok med mig.


Två och en halv vecka kvar på terminen, som kommer vara galet stressiga. Sedan New Orleans. Can’t wait!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Yes ma’am!

  1. Johanna skriver:

    Ahh, vad mysigt! En liten mini vacation ar du vard efter allt slit i skolan! 😉 En vacker dag ska jag ocksa lyckas ta mig dit tankte jag…haha!

  2. Kajsa Höök skriver:

    Wow så vackert, men finns det inte mer folk där? ”Po-boys”… låter som deras variant på bruna bönor 😉
    Verkar kanonfint med lite värme och mysig miljö.

    mamsen

  3. Bagarn skriver:

    Åh, vill också dit. Har du sett ”Treme”? Om inte, för det!

Kommentera

